Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Dünyaca ünlü otomobil markası yüz binlerce aracı geri çağırdı: Motor arızası tespit edildi

Nissan, ABD’de 443 binden fazla aracını motor arızası nedeniyle geri çağırdı. Rogue, Altima ve Infiniti modellerini kapsayan geri çağırmada tüm kontroller ücretsiz yapılacak. Araç sahiplerinin yetkili servislere başvurması gerekiyor.

Milyonlarca Netflix kullanıcısını ilgilendiriyor! Artık canlı yayınlanacak

Netflix, NASA ile anlaşma yaptı. Bu kapsamda NASA yayınları Netflix’te canlı yayınlanacak.

Dolandırılmak için linke tıklamanıza gerek yok: Bu aramayı açmanız yetiyor!

Sadece bir aramayı yanıtlamak… Ne uygulama indirmek ne de bağlantıya tıklamak gerekiyor. Google ve FBI, yeni nesil sesli dolandırıcılık hakkında kullanıcıları uyarıyor: Bu çağrıya cevap verirseniz her şeyinizi kaybedebilirsiniz!

Japon uzay aracı Ay’a neden çakıldı?

Japon uzay şirketi ispace, bu ay başında Ay’a iniş yapmaya çalışırken yüzeye çakılan Resilience adlı iniş aracının neden başarısız olduğunu açıkladı. Şirketin 24 Haziran’da yaptığı açıklamaya göre, aracın lazerli mesafe ölçüm sistemi (LRF) arızalandı. Bu da aracın doğru yükseklik verisi alamamasına ve frenleme sürecinin bozulmasına yol açtı.

Elon Musk Avrupa’da yarışı kaybediyor

Tesla’nın Avrupa’daki satışları beşinci ay da geriledi, rakipleri güçleniyor.

Rize’de off-road yarışları nefes kesti

18. Karadeniz Off-Road Kupası 1. ayak yarışı, Rize’nin Ardeşen ilçesinde gerçekleştirildi.