Pert araç alım satım yapanları üzecek gelişme! Yeni düzenleme ile çıtır hasarlı tabiri ortadan kalkıyor

Pert Araç Alım Satımını Etkileyecek Yeni Düzenleme

Geçtiğimiz hafta, sigortada pert araçlarla ilgili önemli bir düzenleme yapıldı. Kamuoyuna yansımalarına dikkat ettim; kimileri buna, ‘trafik sigortasında önemli düzenleme’, kimileri de ‘araç sigortalarında yeni dönem’ dedi. Okuyuculardan da, ‘trafik sigortasında neler değişti, biz bir şey anlamadık’ diye sorular gelmeye başladı. Aslında yeni düzenleme kısmen trafik sigortasını ilgilendirse de asıl kaskolu araçları kapsıyor. Peki, yeni düzenleme kimi, nasıl etkileyecek? Anlatayım ama önce mevcut uygulamaya kısaca değineyim.

Kaskolu araçlar, trafik kazasında hasarlandığında hasar durumuna göre sigorta şirketi, aracı perte çıkartabiliyor. Veya sigortalı, kaza sonrasında, ‘ben bir daha bu araca binmem, perte çıkarın, bana da paramı verin’ diyebiliyor; sigorta şirketi de bu talebi olumlu karşılıyor. Araçlardaki hasar tespit işlemlerini de genelde eksperler yapıyor, aracın perte çıkarılıp çıkarılmayacağına eksperler karar veriyor. Ancak, tüm bu işlemlerin tamamı eksperler üzerinden yürümüyor; sigorta şirketi ile sigortalı da aralarında anlaşıyor.

Pert Araç Nasıl Satılıyor?

Peki, bu pert araçlar ne oluyor? Genelde sigorta şirketlerinin anlaştığı ihale platformları üzerinden pert araç alım satımı gerçekleşiyor. Burada da iki türlü yöntem uygulanıyor. Örneğin, aracın piyasa değeri, hasar bedelinin üzerindeyse sigorta şirketi hasar bedelini ödeyerek aracı satıyor ve sigortalıya kalan miktarı ödüyor. Diğer bir yöntemde, hasar bedeli ile piyasa değeri sigorta şirketi tarafından tamamıyla karşılanıyor ve araç daha sonra ihale platformu üzerinden satılıyor.

Hasarlı Araçlar Artık Onarılacak

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumunun yaptığı yeni düzenleme ile hasar gören araçların onarım süreci değişiyor. Eğer aracın onarım masrafı, piyasa değerini aşarsa ve onarılamayacak durumdaysa, sigorta şirketi aracı tam hasarlı olarak değerlendiriyor. Aynı şekilde, onarım masrafı aracın piyasa değerinin yüzde 60’ını aşarsa araç ağır hasarlı ilan ediliyor.

Perte Çıkarmak Zorlaştı

Yeni düzenlemeye göre, tam ve ağır hasarların tespiti eksperler tarafından yapılacak. Sigorta şirketi ile sigortalı arasında yapılan anlaşmalar sona eriyor. Ayrıca, tam hasarlı araçta hurda tescil belgesi ve ağır hasarlı araçta trafikten çekilme belgesi teslim edilmeden ödemeler yapılmayacak.

Yeni düzenleme 1 Temmuz’da yürürlüğe girecek ve hurda araç konusunda düzenlemeler getirecek. Bu durum, sigorta şirketleri ile vatandaşlar arasında bir müşteri memnuniyeti sorunu yaratabilir. Hurda araç işi yapanlar muhtemelen bu düzenlemeden etkilenecekler.

Related Posts

15 Temmuz’da bankalar açık mı? Salı günü bankada işi olanlar dikkat! İşte 14 Temmuz ve 15 Temmuz banka mesai durumu

15 Temmuz’da, bankalar kapalı mı, açık mı?15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü öncesi geri sayımda sona yaklaşılırken özellikle Salı günü bankada işi olanlar merak içerisinde bu sorunun cevabını araştırıyor. Öte yandan 15 Temmuz’un hafta sonu ile birleşip 4 gün tatil olma durumu da en çok araştırılanlar arasında yer alıyor. Bu nedenle 14 Temmuz’da da bankaların çalışıp çalışmayacağı merak ediliyor. Peki, 14 ve 15 Temmuz’da bankalar açık mı? İşte cevabı…

İstanbul’da 163 kişiler! Vali duyurdu

Yüzbinlerce öğrenci ve velinin beklediği gün gelip çattı. Liselere Geçiş Sınavı’nın sonuçları bugün saat 10.00’da açıklandı. İstanbul Valisi Davut Gül’de kentte 500 tam puan yapan öğrencilerin sayısını paylaştı.

Ziraat Bankası sınav sonuçları ne zaman açıklanacak? Sınav 28 Haziran’da tamamlanmıştı!

Ziraat Bankası personel alımı sınavları 28 Haziran 2025 Cumartesi günü gerçekleşti. Ankara, İstanbul-Anadolu, İstanbul-Avrupa olmak üzere 3 sınav merkezinde, İstanbul Üniversitesi tarafından yapılan söz konusu sınavın ardından, gözler Ziraat Bankası sınav sonuçları tarihine çevrildi. Toplam 140 sorunun sorulup 160 dk sürenin verildiği sınavda adayların, 1. bölümden en az yüzde 70’inin, 2. bölümden en az yüzde 60’ının ve 3. bölümden en az yüzde 50’sinin doğru olarak cevaplandırması gerekecek. Ziraat Bankası sınav sonuçları İstanbul Üniversitesi’nin https://ziraatbankisealim.istanbul.edu.tr internet adresi üzerinden ilan edilecek. Peki, İstanbul Üniversitesi Ziraat Bankası personel alımı sınav sonuçları ne zaman açıklanacak, açıklandı mı? İşte, o konu hakkında ayrıntılı bilgiler.

SAĞLIK BAKANLIĞI 18 BİN PERSONEL ALIMI ATAMA TAKVİMİ 2025 SON DAKİKA || Sağlık Bakanlığı 2. etap personel alımı tarihi açıklandı mı, ne zaman yapılacak, branş dağılımı belli oldu mu? Bakan Memişoğlu’ndan önemli açıklama!

Sağlık Bakanlığı 18 bin personel atama tarihleri son dakika açıklamalarla yakından takip ediliyor. Sağlık Bakanlığı 2025 yılı içerisinde ilk etapta 15 bin 342 sözleşmeli personel ve 3 bin 658 sürekli işçi alımı gerçekleştirdi. Mayıs ayında gerçekleştirilen personel istihdamının ardından gözler Sağlık Bakanlığı 2. etap 18 bin personel alımı atamalarına çevrildi. Hemşire, diyetisyen, sağlık teknikeri, teknisyen, tıbbi sekreter ve büro personeli gibi çeşitli kadrolarda yapılacak alımlar için önemli açıklama geldi. Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, AK Parti TBMM Grup Toplantısı öncesinde basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Bakan Memişoğlu, açıklamasında 2. etap atamalarla ilgili olarak da tarih verdi. Peki Sağlık Bakanlığı 18 bin personel alımı tarihi açıklandı mı, ne zaman yapılacak? Sağlık Bakanlığı 2. etap personel alımı branş dağılımı nasıl olacak, belli oldu mu? İşte Sağlık Bakanlığı personel alımı ataması son dakika haberleri…

Bakan Tekin’den 4 yıllık lise eğitimi açıklaması

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 4 yıllık zorunlu lise eğitiminin 2 yıla düşürülmesiyle ilgili çalışma olup olmadığına ilişkin, “Kamuoyunda bir talep olursa biz de ilgili birimlerimizle beraber oturur değerlendiririz. Nihayetinde bu yasama organının yetkisinde. Biz de değerlendirmelerimizi yasama organına bildiririz. Ama şu anda biz sadece kamuoyundaki tartışmaları sizler gibi izliyoruz” dedi.

PTT personel alımı 2025 || PTT bu yıl memur alımı yapacak mı, personel alımı iddiaları doğru mu?

Türkiye’nin köklü kamu kurumlarından Posta ve Telgraf Teşkilatı (PTT), 2025 yılında personel alımı süreçleri iş arayanların gündeminde. Özellikle 10 bin ve 55 bin personel alımı iddiaları, KPSS’li ve KPSS’siz memur alımı beklentisiyle heyecan yarattı. Ancak, PTT’nin resmi kaynaklarında bu iddiaları doğrulayan bir duyuru bulunmuyor. Peki, PTT 2025’te memur alımı yapacak mı? PTT personel alımı iddiaları doğru mu?