Araç satışında altın zaman: En kârlı yıllar açıklandı

Otomobil sahipleri için en büyük soru işaretlerinden biri, “Aracımı ne zaman satmalıyım?” oluyor. Çünkü otomobillerin hem yaşı hem de kilometresi, değer kaybını ve masraf riskini doğrudan etkiliyor. 

Uzmanlar, araçların farklı dönemlerde farklı avantaj ve riskler sunduğunu belirterek, satış için en uygun zaman aralığını açıkladı.

İLK 3-5 YIL HIZLI DEĞER KAYBI

Yeni alınan araçların ilk üç ila beş yılı, genellikle garanti kapsamında sorunsuz geçiyor. Ancak bu dönem aynı zamanda aracın en hızlı değer kaybı yaşadığı süreç. Öyle ki, üç yıl sonunda bir otomobilin değeri sıfır fiyatının yarısına kadar düşebiliyor.

5-8 YIL ARASI EN AVANTAJLI DÖNEM

Uzmanlara göre, araç satışı için en uygun dönem beş ile sekiz yaş arası. Bu yıllarda aracın değer kaybı yavaşlıyor, büyük masraf çıkaracak arızalar henüz başlamamış oluyor. Dolayısıyla hem satıcı hem de alıcı için en dengeli zaman bu yıllar olarak görülüyor.

150 BİN KİLOMETRE SONRASI KRİTİK EŞİK

Sekiz yaşını geçen veya 150-200 bin kilometre bandına ulaşan araçlarda ise masraflar artmaya başlıyor. Şanzıman, elektronik sistemler ve katalizör gibi pahalı parçaların arızalanma riski yükseliyor. Bu onarımların maliyeti, çoğu zaman aracın piyasa değerinin yarısına yaklaşabiliyor. On yaş ve sonrası ise daha da belirsiz bir tablo sunuyor; bazı modeller uzun ömürlü olurken bazıları sık sık tamir gerektirebiliyor.

PASLANAMA RÜSKİ YENİ ARAÇLARDA BİLE VAR

Uzmanlar, paslanmanın yalnızca eski araçlarda değil, yeni modellerde de görülebildiğini vurguluyor. Örneğin, 2010-2012 yıllarında üretilen bazı SUV modellerinde henüz 20 bin kilometrede bile pas izleri ortaya çıkabiliyor. Bu durum çoğu zaman fabrika kaynaklı üretim hatalarından veya eksik koruma uygulamalarından kaynaklanıyor.

Ayrıca, modern araç boyalarının çok ince olması nedeniyle klasik cilaların yetersiz kaldığı belirtiliyor. Uzmanlara göre en etkili çözüm, kaliteli ve doğru şekilde uygulanmış koruyucu film kullanmak.

Kısacası, otomobilini satmayı düşünenler için en uygun zaman beş ila sekiz yaş aralığı olarak öne çıkıyor. 

150 bin kilometreyi aşan ve 10 yılı geçen araçlarda ise değer kaybı hızlanıyor, masraf riski artıyor. Bu nedenle araç sahipleri, satışı planlarken yaş, kilometre ve bakım geçmişini dikkate alarak doğru zamanda adım atmalı.

Related Posts

Hopa Sundura Deresi taşkın kontrol projesinde çalışmalar hızla ilerliyor

Nurbay USTA – ARTVİN / YENİÇAĞ İklim değişikliğiyle birlikte artan düzensiz yağışların mevcut dere yataklarını yetersiz hale getirdiğini belirten DSİ yetkilileri, özellikle yerleşim yerlerindeki taşkın kontrol duvarlarının güçlendirilmesinin büyük …

Platin fiyatları dolar karşısında direnmeye devam ediyor

Son dönemde doların değer kazanması, değerli metallerin fiyatları üzerinde baskı oluşturdu. Ancak platin, bu baskıya rağmen 1.300 dolar seviyelerinde tutunmayı başardı. Bu durum, platin piyasasında arz tarafındaki sıkıntıların etkisini gösteriyor …

Türkiye yollarındaki elektrikli otomobil sayısı 290 bine yaklaştı

Türkiye yollarındaki elektrikli otomobil sayısı 290 bine yaklaştı

En düşük emekli maaşının kaç TL olacağı şimdiden sızdırıldı! Yıl sonu enflasyon tahmini güncellendi

Merkez Bankası’nın yıl sonu enflasyon tahmini yüzde 25-29’a yükseldi. Emekli ve memur maaşlarına ocak zammı yolda! En düşük emekli maaşı 19 bin TL’ye yaklaşabilir. Merkez Bankası, yıl sonu enflasyon beklentisini yüzde 25-29 bandına revize etti. Bu …

Araçlara kamera ve takip cihazı zorunluluğu: İşte fiyatları

Resmi Gazete’de yayımlanan yeni düzenleme ile milyonlarca aracı ilgilendiren karar alındı. C sınıfı araçlara araç içi kamera ve takip cihazı takılması artık zorunlu olacak. Peki bu cihazların fiyatları ne kadar?

Çiftçiler dert yandı: Ayağıma sıfır ayakkabı almadım, oğlanın gönderdiğini giyiyorum

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, köy ve ilçelerde üreticilerle bir araya gelerek çiftçinin artan maliyetler, düşük alım fiyatları ve don felaketi sonrası yaşadığı kayıpları dinledi. Gürer, “Çiftçi icralık olmuş, üretici kazanamıyor, tüketici pahalıya ürün alıyor” diyerek iktidarın tarım politikalarını eleştirdi.