12 ay turizm ucuz fiyattan kurtarır

Türkiye’nin ucuz ve iyi tesislere sahip bir destinasyon olma konumundan çıkması için, turizm sektörünün sezonu 12 ay ve 81 ile yayması gerektiğine işaret edildi. En son açıklanan veri olan 2021 istatistiklerine göre yüksek gelir grubunun toplam ziyaretçiler içindeki payının yüzde 14.7’den yüzde 12.9’a indiğini, düşük gelir grubunun payının ise yüzde 8.97’den yüzde 9.68’e çıktığını kaydeden Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, rekorların yüksek gelir grubu turistlerle desteklenmesi gerektiğini belirtti. “Deniz, kum, güneş rekabetinde başarımızı sürdürürken tarihimizi, kültürümüzü ve diğer turizm çeşitlerini öne çıkarmamız gerekiyor. İnsanlar hâlâ Türkiye ucuzsa Türkiye’yi tercih ediyor. Akdeniz çanağında aynı deniz, aynı güneş, aynı kumla rekabet ediyoruz. Türkiye’nin yatak kapasitesini 6 aya sıkıştırırsanız o turist sayısı çıkmıyor. Türkiye ucuz tatil yapılan ve iyi tesisleri olan iyi bir destinasyon olma konumunu koruyor” diye konuşan Bağlıkaya, sezonun 12 aya ve 3 bölgenin dışına çıkması gerektiğini vurguladı.

SEKTÖR GAZA GELİYOR

TÜRSAB olarak Türkiye Turizm Yüzyılı projesi ile 81 il için pazarlama yapacaklarını kaydeden Bağlıkaya, “Turizmi 12 aya yaymak, yüksek gelirli turist oranını artırmak en büyük hedeflerimizin başında geliyor” dedi. Geçen sene ani fiyat artışlarının olumsuz sonuç verdiğini aktaran Bağlıkaya, “59 Euro’luk otel 120 Euro’ya satılmak istendi. Her şey eylülde makul standartlara geldi. Sektör gaza geliyor fiyat artıralım derken” açıklamasını yaptı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir